2016. december 26., hétfő

Az első döntés


Már napokkal előbb emelkedett a gyomrom,
ha az utazásra gondoltam.
Ma úgy mondják: pillangók verdesnek
ott benn, szépen, halkan.
Mégiscsak első saját, külön bejáratú
találkozásunk lesz, a többiek elől
mindketten hallgatólagosan
zároltuk a titkot, mely valóban, ki tudja,
hova vezet az idő sodrában.

Ám eljött a nap. Emlékszem, az érzékek
kiéleződtek csodálatosan...
a színek, az árnyak, a fények soha nem
ragyogtak még ily káprázatosan!
A legapróbb nesz is zajjá erősödött,
a zenében jelentős lett minden hang,
és nem akadt semmi, ami elveszett volna
bármiféle illatorgiában...
Sokszorosára fokozódott minden, amit
érzékeltem, hallottam, láttam.
Óriási jelentősége lett minden véletlennek,
minden apróságnak,
a lényegtelen dolgok hirtelen fontos
valósággá váltak...

Tudtam, indulnom kell, hiszen érzéseim sem
mondanak ellent akaratomnak...
nem hagyhatom, hogy több száz kilométer
gátat szabhasson képzelt szárnyaimnak,
s a találkozás nem jöhet létre, ha most
bármi is útját állja vonatomnak...
Az nem lehet...
és rajtam sem múlhat.
Félig nyugodt már csak a vonaton ülve
lehettem,
hogy később hogyan és miként lesz,
minden felfokozott érzékemmel
a Sors kezébe ünnepélyesen
letettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése