2019. május 16., csütörtök

Kirekesztés


Ugyanabból a helyzetből és esélyből
egymást kirekeszteni balgaság.
Tudod, segíthettünk volna kölcsönösen,
lehettünk volna egymásnak, mint madárnak az ág.
Empátia, kedves csevegések, tapasztalatcserék,
biztatás lehetett volna hallatlan könnyebbség,
oda-vissza vigasz, remény és megnyugvás.

Nem én döntöttem, meg sem kérdeztél.
Magadnak külső, áldolgokkal magyarázva
kizártál, faképnél hagytál.
Nézet, vélemény, az én érzéseim nem érdekeltek,
egyszerűen megtagadtál.
Jóhiszeműségemmel két hét is telt, mire feltűnt
semmibe vételem... már csak rákérdeztem,
még akkor is bízva, hogy ez lehetetlen...
á, hisz' jóban voltunk, mindez rossz véletlen.
S te kérdésemre nagyképűn közölted:
"reklamációmra" jó ideje számítottál...
Reklamáció? Az ember nem ellenőrzi nap mint nap
státuszát, melyben biztos, mint a vízben a mosdótál. 
Ez önmagában is lenéző, szégyenítő gesztus...
Indokolatlan koldulás barátságodért?
mert hiszen miért is lettem én alábbvaló?
Őszintén, önként, privát szférámban
le nem tagadott, sőt felvállalt betegségemért?
Egyenlő esély életre, halálra, egymás mellett
- pláne távolról - alázás nélkül is megfértünk volna.

Nem dolgoztam fel, mert meg sem érthettem.
Így én még ellenfelemet sem sértettem volna.
Kegyetlenséget nem tanultam. Mit tudtam, akkor is
bárkinek segítettem, mikor pedig járni sem bírtam.
Máig biztos vagyok benne, ha nem dobsz szemétre,
talán neked is könnyebb lehetett volna
e soha be nem vallott tüske - magadnak okosan
megindokolt - hordozása... örökre.


FB - szómegadásos játék.
6 szó: kirekeszt, esély, egyenlő, elfér, nézet, egymást

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése