2016. április 15., péntek

Máshogy képzeltem


A jövőbe nem láthatok,
de tisztán emlékszem,
hogy máshogy képzeltem
az életem,
mikor a jövő szóba került.
Azt hittem, felnőttként
elég lesz becsület és jóság,
segítőkészség és szorgalom,
akarat és igazság,
felelősségérzet és hűség -
de az igazság elkerült.
Nem jutalmat vártam azért,
mi számomra természetes,
de azért nagy pofára esés,
hogy nem feltétlen öröm
ez az egész...
a felnőttlét...
mikor egy életet leélsz,
mások füttye szerint táncolva
rádöbbensz:
szinte semmit nem számít
a pozitív értékrend.

De igen. Számít. Bár csak nekem.
Mert reggelente efelől nyugodtan
tükörbe nézhetem...
Az más kérdés, hogy minek?
Fontos ez? Kinek?
Merész álmokra rég nem áhítozom,
de baj az, hogy egy csomó
alapvetően természetes
szükséglet felejtős.
Nem jár annak, ki csóró,
légyen bár becsületes.


FB - szómegadásos játék.
6 szó: tánc, jövő, szó, öröm, kerül, lát

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése