2017. január 21., szombat

Az én kutyám


Az én kutyám befogadott,
ki tudhatja, honnan jött?
Kétszer láttam őt naponta,
mindig egy bokor előtt...
Gondoltam rá éjjel-nappal,
sajnáltam és féltettem,
valaki kárt tehet benne,
elüldözik - úgy véltem.

Egy-egy falat mindig jutott
neki, ha arra jártam,
több jó ember ugyanígy tett,
megoldást nem találtam.
Egy nap aztán vihar támadt,
szívem beleremegett,
mi lehet a kiskutyámmal?
Ázik-fázik, fél ott lent?

Magamhoz fogadtam hát... és
nem bántam meg tettemet,
megfürdettem, orvos látta,
széppé tette éltemet.
Terítő és papucs bánta
eleinte ottlétét,
okos kutya vált belőle,
s kedvelné a kemencét...

Így is tudja, hol a helye,
kandallónál, szőnyegén,
ragaszkodik, szeret engem,
háláját látom szemén.
Az a baj, hogy rengeteg a
hontalan, gazdátlan eb,
mindnek nem tudom nyújtani,
hogy életük legyen szebb...
















FB - szómegadásos játék.
6 szó: falat, kutya, bokor, terítő, kemence, papucs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése