2017. február 6., hétfő

Cirkusz


Érdekes, a cirkuszt igazán
gyerekkorban élveztem.
Felnőtten már máshogy láttam,
és csak gyerekek miatt volt,
hogy betértem.
Rendben, kell a bohóc,
a gyerekeket megkacagtatja,
imádják és futja érdeklődéssel
türelmük - bőven.
Kell az álarc s a jelmez,
mert látványosabb és úgy
hiteles minden.
Kell a rúd, a hinta, a kötél, lajtorja,
pörgő karikák, zsonglőrpalackok,
a harsány zene - rengeteg munka
van ebben, elismerésem.

De az állatok...
a póniktól kezdve az elefántig,
kiskutyáktól a nagymacskákig...
az ő betanításuk magától nem megy,
s bár tudom, hogy a cirkusz
állatok nélkül olyan,
mint iskola tanulók nélkül -
nemigen kedvelem.
Nem gondolok bele, ha ott kell lennem,
tapsolok és nemcsak elviselem,
de én az állatokkal vagyok...
s hogy idomításuk közben
bármi bántásba belegondoljak,
azt jól nem viselem.


FB - szómegadásos játék.
6 szó:  cirkusz, bohóc, rúd, jelmez, álarc, elefánt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése