2020. november 1., vasárnap

Apámról álmodtam


Apámmal álmodtam, pedig
milyen sok évtizede már,
hogy messzire távozott...
utána minden változott,
anyámnak egyedül sok öröm
nem igazán jutott,
munka ezerfelé, szüksége
mindenkinek csak őrá volt...

Apámat úgy láttam, mintha
foltos, párás szemüvegen át
néztem volna; nagy, barna szeme
áthatón maga felé vonna,
tekintete szerető, de szomorú,
feje fölött lepkék cikáznak,
s az én kezemben egy koszorú...
a pirkadat vetett véget az álomnak.

Miért pont most álmodtam rólad,
Mindenszentek előtt? Bizton
nem véletlen. Nem volt szavad,
ám a pillangók s a szemed titkon
átadták, jelezték lelked
rezdülését, simítás volt,
mely küldött nekem békét,
s a szeretet érintését.

























FB - szómegadásos játék:
6 szó: cikázik, pirkadat, átható, koszorú, pára, foltos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése