2020. július 31., péntek

Zöld szalag


Zöld szalagot font anyám a hajamba,
úgy szaladtam a kavicsos úton,
hogy átöleljem végre nagyapám,
hogy mélázzak a rég látott arcon,
ismerős, dohányillatú mosolyon...

Ruhája földes volt és munkától olajos,
szemében kéken ragyogtak csillagok,
jó volt érezni bajszos pusziját,
s megdicsérte azt a zöld szalagot,
mit anyám reggel hajamba font...

Amit éreztem, az erő és biztonság,
ahogy erős karok közé bújtam,
oly béke járt át és hűsítőn jó érzés,
ahogy ritkán szóló szavaira vártam...
s a szeretetre, mit szemeiben láttam.

Rég nem vártam annyira holnapot,
mint akkor... hogy megint jöjjön munkából,
és megdicsérje azt a zöld szalagot.









FB - szómegadásos játék.
6 szó: szalag, kavics, csillag, holnap, zöld, hűsít

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése