2016. június 6., hétfő

Csodásan fénylett


Csodásan fénylett
a tőled kapott gyűrű,
azt mondtad, arany.

Nem néztem meg jól,
de így is tiltakoztam,
tényleg nem vártam.

Másoknak büszkén
szerénykedtél: tőled van
e jeles gyűrűm.

Sok felesleges
dicsekvés gyanússá lett...
egy kissé feltűnt.

Amire te nem
számíthattál, de én sem
gondoltam erre,

vörösre gyulladt
ujjam a fénylő gyűrű
alatti körben...

Nem tudhattad, hogy
ezzel nem etethettél
meg és lebuktál,

allergiámról
előtte nem beszéltünk,
így hát hazudtál.

Nem az volt a gond,
hogy aranyozott ezüst
e szép kis ékszer,

hanem hogy ezért
nemcsak engem, bárkit be-
csaptál ezerszer.

Lám, szépen fénylett,
nem vitás. De aranynak
hazudni kár volt.

Bármi mást hogyan
hihetnék ezután ön-
fényező szádból?












Megj.: A Barátok Verslista Szólások/közmondások 8.  2016.. belső pályázatára íródott.
A szólás, melyre a vers született: "Nem mind arany, ami fénylik".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése