2016. szeptember 21., szerda

Nekem születésnap

(Aug. 20-ára, egy szülinapra)

Ha kérdeznék, mitől fontos
nekem e nemzeti ünnep napja?
Biztosan nem az jut eszembe,
ami másnak... számomra leginkább
akkor van "anyák napja".

Augusztus huszadika
itt szinte népünnepély
évtizedek óta,
a virágkarnevál ezreket
vonz ebbe a városba.
Magam is büszke voltam,
vagyok eme szülővárosi
nagy programra,
ha tehettem, megnéztem,
sőt korábban részt is vettem...
ki nem hagytam volna.

Abban az évben viszont,
emlékszem, ez esemény
háttérbe szorult...
egy új élet készülődött,
s a fontossági sorrend
nem kicsit felborult.
Ugyan, ki foglalkozott
a virágkarnevállal akkor,
mikor huszadikán reggel,
hosszas szenvedés után
felsírtál, kislányom,
s aprón, kiszolgáltatva
néztél a nagyvilágba
mandulaszemekkel?

Más lett az értékrend,
kit érdekelt ettől kezdve bármi?
Hiszen megszülettél, anya lettem.
Innentől kezdve éveken át
nem lehetett első rajtad kívül
senki és semmi sem.














Megj.: A Barátok Verslista születés-szülés témájában indított versírás - fél évvel ezelőtti írás, de most jelentek meg a témában írott kiválasztott versek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése