2010. július 10., szombat

Tappancs-ébresztő


Ritkán fordul elő,
de megesett hajnalban:
szólt az ébresztő
és én leállítottam
"még alig feküdtem le!",
s visszaaludtam,
kimerülten mély
álomba zuhantam.

Valószínűleg,
ha elaludtam volna,
minden bizonnyal
guta ütött volna:
munkahelyről késni
szorongató móka,
hisz a késés nálunk
nem elnézés dolga...

Hetedhét országból
arra jöttem vissza,
hogy egy puha tappancs
jó meleg bársonya
leheletfinoman
érinti szemhéjam,
szemem a kómából
nyögve kinyitottam...

Cicám ült előttem.
Furcsának találta,
hogy jó idő múltával
szemem hunyva látja.
Drágakő-szeme
csodálkozva kémlel,
tele van az szórva
smaragd kérdőjellel...

Szerintem nem olyan
sokan mondhatják el:
ébresztőórájuk
dorombolva költ fel...
bársonyosan puha
cicatappanccsal,
tapintatos, selymes
szemhéjsimítással.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése